نیروهای نظامی و تفاوتهایشان

The Nation Which Cannot Defend Itself, Is Condemned To Destruction

نیروهای نظامی و تفاوتهایشان

The Nation Which Cannot Defend Itself, Is Condemned To Destruction

بودن و ضرورت داشتن یک نیروی نظامی

بطور کلی هر موجود زنده ای برای ادامه ی بقای خود نیاز به یک نیروی نظامی و محافظ دارد, مخصوصا انسانها که حتی اگر از طرف حیوانات مورد حمله یا تجاوز قرار نگیرند, همچنان یک تهدید بزرگ جان آنها را تهدید میکند, خودشان, یعنی انسانها.




همیشه در تاریخ انسان عده ای موافق و عده ای مخالف جنگ بوده اند, جوزف هلر میگوید "جنگ, هزینه ی خوبی داشت, زیرا بچه ها را از برتری کشنده ی پدر و مادرشان نجات داد". البته در آن زمان که والدین فرزندانشان را مثل "برده" به شمار می آوردند شاید جنگ میتوانست یک چاره باشد, زیرا بچه ها از خانواده شان فرار میکردند و با در دست گرفتن اسلحه ای احساس قدرت میکردند, احساسی که شاید هیچوقت نمیچشیدند, حداقل اگر زیر شکنجه های پدرشان زنده می ماندند شاید روزی میتوانستند از بچه های خودشان به عنوان برده استفاده کنند و این به آنها احساس قدرت میداد. 

اما انیشتین میگوید: "من نمیدانم در جنگ جهانی سوم از چه سلاح هایی استفاده خواهد شد, اما میدانم که جنگ جهانی چهارم با چوب و سنگ جنگیده خواهد شد". اگر قدری به این گفته فکر کنیم واقعیت تلخ آن را میتوانیم بفهمیم, جنگ هرچقدر هم فایده داشته باشد نمیتواند بدیهایش را جبران کند. جنگ جهانی دوم 50 میلیون کشته داد, اگر پیامد آن را صلح و آرامشی که حال اروپا را در بر گرفته بدانیم, نتیجه ی کوته نظری ماست, چرا که اروپا در حال بدست آوردن پیشرفتهای بسیار بزرگی در زمینه ی فرهنگی و علمی بود, بسیاری از تحلیلگران جنگی معتقدند که اگر هیتلر 10 سال بعد جنگ را آغاز میکرد حالا جهان را بدون شک گرفته بود. هیتلر که معتقد بود روحیه ی جنگی در خون انسانهاست و با کلاسهای دانشگاه افسری کسی جنگجو نمیشود, خود در طول 2 سال تقریبا" کل اروپا را تحت تصرف خود گرفت, اما به قیمت با خاک یکسان کردن تقریبا" نیمی از کشورها و شهرهای اروپا که بخاطر زیباییشان زبانزد جهان بودند.

اما اهمیت اینکه ما دارای یک نیروی نظامی باشیم در چیست؟, بگذارید خیلی ساده بیان کنم, در دنیای ما هیچ موجودی یا شیئی با نظم کامل بوجود نیامده, همیشه در هر تحقیق علمی ثابت شده که در حداقل 70% مواقع هیچ نظمی وجود ندارد که این ساختار طبیعت را حفظ کند, این بحث با بحث نظم آفرینش کاملا متفاوت است. انسان تنها موجود زنده ای که این موضوع را میفهمد از آن به سود خود استفاده میکند, انسان با بوجود آوردن نیروهای نظامی که از نظم بوخوردار هستند از پس این طبیعت وحشی اما بی نظم, بر آمدند.

اما سالها گذشت و انسانها به فکر گسترش قلمرو این نیروی نظامی افتادند, نادان از اینکه حالا هر قومی دارای یک نیروی نظامی شده, این موضوع باعث شد تا انسانها برای غلبه بر نیروهای نظامی اقوام دیگر دست به اختراع تجهیزات و استراتژی های جدید بزنند. این روحیه ی افزایش قلمرو همیشه در ذهن انسان وجود دارد, بخاطر همین وجود یک نیروی دفاعی قدرتمند برای ما انسانها یک امر ضروری به حساب می آید. به قول هیتلر همیشه انسانهایی خواهند بود که جنگیدن را به آرامش ترجیح دهند, آنها دفاع از سرزمین خود را یک وظیفه میدانند در حالی که مردم دیگر از آرامش حاصل از این دفاع استفاده میکنند, و به این موضوع تعادل میگویند. تعادلی که اگر بخاطر نیروهای نظامی نباشد هیچگاه فراهم نمیشود.


نظرات 1 + ارسال نظر
امین سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:52 ق.ظ http://jeninediroz2.blogsky.com/

متن خوبی بود
جنگ در کل بد هست
اگر اروپایان در 60 شال پیش جنگ نمی کردن و متحدد بودند الان قدرت بزرگتری بودند
تنها سود جنگ در گذشته این بوده که در طولانی مدت دو فرهنگ با هم ترکیب می شود یا با ساخت سلاح نظامی در اینده امکانات رفاهی ساخته می شود مثل همین اینترنت اما در کل بهتر است وقت و انرژی صرف علم شود
در حال حاظر تهدید جنگی مثل گذشته کمتر شده (البته به قول خودتان نظمی نیست) و برخی کشورها هستند نیروی نظامی خاصی ندارند مثل ژاپن و آلمان اما بسیار بسیار قدرتمند هست درواقع نیروی نظامی آنها در اقتصاد و نفوذ آنهاست نه سلاح جنگی
موفق باشی

خیلی متشکرم, با شما موافقم, جنگهای امروزی دیگر با لشکرکشی انجام نمیشوند. همینطور هم نمیتوانند طولانی بشوند, زیرا به قول یک تحلیلگر نظامی "جنگ که طولانی شد, خود به معنای شکست است", بطور مثال جنگ آمریکا در عراق و افقانستان.
ممنونم از کامنت شما. :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد